2000-2010

2000

2000-luvulla Rovaniemen maalaiskunnan ja kaupungin yhdistykset yhdistyivät ja uudeksi nimeksi tuli Rovaniemen 4H-yhdistys.

Perinteisten toimintamuotojen lisäksi projekteista on tullut oleellinen työmuoto. Yhteistyökumppaneina on ollut muun muassa peruskoululaisia (työpajat ja kurssit), nuorisoseuroja (kurssit), seurakunta, Tielaitos (maisemointi, aurausviitat, luonnonkukkien siemenet), Lapin ammattiopisto silloinen Lapin Luonto-opisto (taimikon hoito, myyntipäivät, kurssit), Lapin kennelpiiri (dogsitterit), Maaseutukeskus (näyttely), Martat (sienet ja marjat) ja Metsäkeskus sekä Metsänhoitoyhdistys (kurssit ja kilpailut).

Vuosittain yhdistyksessä on pyöritetty kerhoja ja kesäisin järjestetty leirejä sekä pidetty kursseja ja koulutuksia.

Rovaniemen 4H-yhdistys täytti 70 vuotta! 1940-2010

70-vuotisjuhlat pidettiin Alaruokasen talolla 4.11.2010

Tuulikki Timonen jäi eläkkeelle ja yhdistyksessä aloitti toiminnanjohtajana Marjo Lehtola ja toiminnanohjaajana Mia Setälä.